Algemene Voorwaarden

Wanneer u overgaat tot aankoop bij Studio Papillon verklaart u zich akkoord met de Algemene Voorwaarden zoals deze hier te vinden zijn, alsook met het betaal-, verzend-, retour- en privacy beleid zoals dat steeds op de website ter beschikking staat. 

Definties

In deze algemene voorwaarden wordt verstaan onder:

De verkoper: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt, in dit geval Studio Papillon, Bakestraat 117, 3140 Keerbergen, ingeschreven in de Kruispuntbank der Ondernemingen (KBO) onder het nummer 0629.772.597. 

De consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de verkoper.

Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht.

Retour: de consument kan gebruik maken van zijn herroepingsrecht, dit is de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand.

Dag: werkdagen, d.w.z. uitgezonderd zaterdag, zondag en feestdagen.

Prijzen en betalen

Elk artikel in het aanbod bevat een omschrijving, foto's, prijs en de eventueel aangeboden korting. Alle prijzen zijn inclusief 21% BTW en exclusief verzendingskosten.

U kan betalen met debet- (Bancontact/iDEAL) en kredietkaarten (Visa, MasterCard, Maestro), Paypal, Shop Pay of kadobon. 

Betalingen per kadobon worden niet in geld teruggestort bij gedeeltelijke of volledige terugzending van de bestelling. U wordt vergoed middels een nieuwe kadobon. 

Elke klacht betreffende een betaling dient, om ontvankelijk te zijn, gedetailleerd per email te worden gestuurd binnen de vijf dagen na ontvangst van de bestelling op volgend adres: info.studiopapillon@gmail.com.

Zie ook betaalbeleid.

Verzending

De levering van producten zal in de mate van het mogelijke gebeuren binnen het tijdstip dat in de orderbevestiging is doorgegeven door de consument en de betaling aan de verkoper werd vereffend door de consument. 

Foutieve doorgegeven leveringsadressen zijn de verantwoordelijkheid van de consument en kunnen aanleiding geven tot extra kosten (gemaakte verzendkosten en transactiekosten). Het geeft de consument geenszins het recht de aankoop te annuleren. 

Wanneer de consument zijn pakje niet tijdig gaat ophalen in een ophaalpunt wordt dit automatisch terug naar ons verzonden. DIt kan opnieuw worden verzonden op kosten van de consument. Een gratis verzending wordt slechts één keer aangeboden. Wanneer wordt beslist om af te zien van de verkoop worden de verzend- en retourkosten steeds in rekening gebracht.

Verzendkosten worden steeds afzonderlijk vermeld en berekend bij de check-out.

De vermelde leveringstermijnen zijn niet bindend, maar worden louter als aanwijzing gegeven. Geen enkele vertraging in levering kan aanleiding geven tot verbreking van de koop of betaling van schadevergoedingen ten voordele van de consument, behoudens in geval van opzettelijke vertraging. Voor vertragingen bij de verzendpartner kan Studio Papillon niet aansprakelijk worden gesteld. 

We hebben het recht gedeeltelijke leveringen te verrichten.

In geval van niet-levering van de goederen worden de eventueel door de consument betaalde sommen terugbetaald zonder interest of andere vergoeding. 

Studio Papillon verpakt en verstuurt uw pakket met de grootste zorg en kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor beschadiging, diefstal of verlies van de goederen tijdens de verzending. 

Zie ook verzendbeleid.

Bedenktijd en retourneervoorwaarden

In het kader van de verkoop op afstand aan consumenten die binnen het toepassingsgebied vallen van de Wet van 6 april 2010 heeft de consument het recht aan de verkoper mee te delen dat hij of zij afziet van de aankoop, zonder betaling van een boete en zonder opgave van motief binnen de 14 (veertien) dagen vanaf de dag die volgt op de levering. Dit is niet geldig voor sales items (artikelen in aanbieding, gesoldeerd, afgeprijsd) die de consument aankoopt. De koper neemt kennis van het betaal-, verzend- en retourbeleid van Studio Papillon en bevestigt zijn/haar akkoord vanaf dat hij/zij een bestelling plaatst.
Worden er toch artikelen in aanbieding gerouterneerd, worden deze niet terugbetaald. Wenst u ze dan alsnog opnieuw te ontvangen, kan dit mits opnieuw verzending ten laste van de consument. 
Accessoires kunnen niet geretrouneerd worden.
Ongefrankeerde retourneringen zullen niet worden aangenomen. 

Wanneer uw retour bij Studio Papillon aankomt wordt deze nagekeken. Indien alle artikelen in orde zijn wordt u vergoed voor de geretourneerde artikelen. U kan binnen de 2 (twee) weken een terugbetaling op uw rekening verwachten, dezelfde als waarvan Studio Papillon uw betaling oorspronkelijk ontving. Items die te laat werden teruggestuurd, na 14 dagen, hebben geen recht op terugbetaling. 

Bestellingen die zijn vereffend met een kadobon worden nooit in cash terug uitbetaald bij een eventuele retour. Er wordt een nieuwe kadobon aangemaakt.

Zie ook retourbeleid.

Garantie

Onze waarborg beperkt zich tot de waarborg voor verborgen gebreken en de waarborg ingeval van consumentenkoop, beiden voorzien in het Burgerlijk Wetboek.

Indien een product niet voldoet aan de overeenkomst dient de consument de verkoper hiervan binnen de 7 (zeven) dagen volgend op de levering op de hoogte te stellen. De eventuele vergoeding hiervoor kan nooit groter zijn dan het  gefactureerde/betaalde bedrag aan de consument. 

Gewoonlijke of normale slijtage, onopzettelijke of opzettelijke veranderingen toegebracht door de consument aan het product, het niet kunnen voorleggen van een factuur of geldend betaalbewijs en diverse nalatigheden zijn uitdrukkelijke maar daarom niet limitatieve uitzonderingen op het bovenvermelde garantiestelsel.     

Overmacht

Wij zijn niet aansprakelijk voor een vertraging in de uitvoering of voor een niet-uitvoering van onze verbintenissen omwille van gebeurtenissen buiten onze normale controle, inbegrepen productieonderbrekingen, moeilijkheden bij aanvoer of tekorten aan grondstoffen, werkkrachten, energie of transport of vertragingen in transport, stakingen,  werkonderbrekingen of andere collectieve arbeidsgeschillen, die hetzij onszelf, hetzij onze leveranciers raken, en dit zelfs indien deze gebeurtenissen voorzienbaar zijn. 

Klachten

Wij trachten om de aangeboden artikelen zo nauwkeurig mogelijk te beschrijven en te verduidelijken aan de hand van foto's. Menselijke vergissingen als typfouten veroorzaken geen rechten voor de consument van welke aard ook. 

De foto's worden zo minimaal mogelijk bewerkt om de kleuren zo maximaal weer te geven zoals ze zijn. Lichte afwijkingen of afwijkingen te wijten aan de instellingen van uw beeldscherm kunnen Studio Papillon niet ten laste worden gelegd. 

Wij stellen ook alles in het werk om onze producten zo goed mogelijk te controleren op eventuele fouten of gebreken.

Elke klacht dient, om ontvankelijk te zijn, gedetailleerd per email te worden geformuleerd binnen de 5 (vijf) dagen na ontvangst van de goederen via info.studiopapillon@gmail.com

Wij stellen alles in het werk om eventuele klachten te verhinderen, te verhelpen en op te lossen. Bij vragen of twijfels voorafgaand aan uw bestelling staan wij u steeds graag bij met advies. 

Wij kunnen niet aansprakelijk gesteld worden voor letsels of schade voortkomend uit gebruik van onze producten.

Toepasselijk recht

Alle overeenkomsten afgesloten met verkoper worden beheerst door het Belgisch recht. De Belgische rechtbanken zijn exclusief bevoegd. Informatie over alternatieve geschilbeslechting is te vinden via http://ec.europa.eu/odc doch wij behouden ons het recht voor geschillen uitsluitend aan de rechtbanken voor te leggen. 

Disclamer

Het auteursrecht op deze webshop alsook alle beeldmateriaal berust bij Studio Papillon. Niets mag dan ook zonder voorafgaandelijke toestemming worden gekopieerd of gebruikt voor welk doeleinde dan ook. 

De Algemene Voorwaarden kunnen op elk moment worden aangepast wanneer Studio Papillon dit nodig acht. Het is dus raadzaam deze regelmatig te consulteren.